Photo by Leon Biss on Unsplash

Život je težak. Bog je dobar.

Život je težak i Bog je dobar. Ovo je poanta propovijedi Johna Pipera pod naslovom “Thank God for the Mercies of Christ” koju je održao 19. studenog 2000. na temu Tužaljki 3. Evo što je tada rekao.

Tužaljke su mala knjiga stiješnjena između Jeremije, jednog od velikih proroka, i Ezekiela. I to je knjiga za koju pretpostavljam da je većina vas jako slabo poznaje zato jer je tako mala i tako ugurana ovdje. Ona se ne čita baš često. Jedan od razloga za to je taj što je to grozna knjiga, jer je toliko prožeta strašnim slikama osude Božje nad Jeruzalemom. Jeremija je napisao ovu malu knjigu kad je Jeruzalem bio uništen 587. godine prije Krista i u njoj su prikazane strašne slike uništenja, gubitka života i gladi uzrokovanih opsadom.

Smilovanja nikada ne prestaju

Međutim, ima jedna nevjerojatna stvar. Usred ove knjige od pet poglavlja, u srednjem poglavlju nalaze se jedne od najslađih i najdragocjenijih riječi koje je Bog ikada stavio u usta nekom proroku da ih prenese svome narodu. I to su riječi koje želim pročitati zato jer imaju poseban učinak kada shvatite gdje se one nalaze. U Tužaljkama 3,21-25 piše:

Uzeh ovo k srcu svojemu, zato se i nadam.
To što ne izgibosmo, milosrđe je GOSPODNJE, jer njegova smilovanja ne prestaju. Svakog su jutra nova; vjernost je tvoja velika! »Gospod je moj dio«, veli duša moja, »zato se u nj pouzdajem.«
Dobar je GOSPOD onomu koji na njega čeka, duši koja ga traži.

Ovo bi nam trebalo zapanjiti um jer ove dragocjene riječi, posebno ovaj dio gdje kaže da su njegova smilovanja “svakoga jutra nova”, izgovorene su u situaciji koja je bila strašna u svojim patnjama. Nevolje, uništenje, do te mjere da su roditelji jeli svoju djecu jer su bili toliko gladni (Tužaljke 4,10). A opsada je bila tako strašna.

Plan za milosrđe

Kako su ove riječi dospjele u ovu knjigu? Kao djelomično objašnjenje želim pročitati još dva retka iz nje. Spustite pogled na Tužaljke 3,32-33.

Jer ako i ucvili, ipak će se smilovati po velikom milosrđu svojemu. Ta on ne mori iz srca svojega niti ucvili sinove čovjekove.

Najmanje što možemo izvući iz ovih redaka je sljedeće: Božja milosrđa često su skrivena i teško ih je vidjeti dok se događaju zato jer on doista žalosti i doista udara. Međutim, kaže i da sve to ima milosrdnu svrhu. I to ne dolazi iz dubine njegova srca. On ne udara sinove čovjekove drage volje. Ti udarci imaju svrhu. On ne uživa u tome, ali ipak to čini. A ako se pouzdamo u njega, u svemu tome i za nas se nalaze skrivena milosrđa.

To je isto kao u Knjizi o Jobu. Poznata vam je Jobova priča. On je izgubio sve što je imao. Ostao je bez desetoro svoje djece – bez sve svoje djece. Ostao je bez cjelokupne svoje imovine. Ostao je bez zdravlja. A Jakov, brat Isusov, tisućama godina kasnije, piše u 5,11 ovo tumačenje te knjige. On kaže:

Za postojanost Jobovu čuste i okončanje koje dade Gospodin vidjeste, jer samilostan je Gospodin i milosrdan!

Dakle, prema Jakovu, postoji poanta Knjige o Jobu. On je ostao bez sve svoje djece. Ostao je bez zdravlja. Ostao je bez imovine, a ovaj tekst kaže da je Gospodinov cilj bio pun suosjećanja i milosrđa. Dakle, ako se pouzdamo u njega, to će biti značenje razaranja Jeruzalema. To je značenje gubitka svoga zdravlja. I ne znam gdje stojite danas, ali ako se pouzdate u Boga, u vašem životu upravo sada imat ćete milosrđe. Ono je posvuda u vašem životu – milosrđe i plan, plan pun suosjećanja. Ako se pouzdate u Boga i držite ga za riječ da daje milosrđe, to će se pokazati prije ili kasnije.

‘Bog je dobar’

Možemo se izraziti riječima Susan Shelley, žene Marshalla Shelleyja. Marshall Shelley jedan je od urednika časopisa Christianity Today. Dana 22. studenog 1991., nekoliko dana prije Dana zahvalnosti, u 20:20 sati rođen je njihov sin. A u 20:22, dvije minute kasnije, dijete je umrlo. Marshall je o tome, četiri godine kasnije, napisao članak u CT pod naslovom “Two Minutes to Eternity”. Članak je prekrasan. Medicinska sestra držala je mrtvo dijete nad njegovom ženom i upitala: “Ima li dijete ime?” A ona je odgovorila: “Toby. To je skraćeno od biblijskog imena Tobija, što znači ‘Bog je dobar.’”

Kad je Marshall prije nekoliko godina došao održati govor pred alumnima s Wheatona na Wheaton Collegeu i ispričao u njemu ovaj događaj, na kraju svog govora zaključio je: “Život je težak, Bog je dobar.

Život je težak i Bog je dobar. To je značenje Tužaljki. To je značenje Joba. Možemo reći da je to značenje Biblije:
Život je težak i Bog je dobar.

Mnogi od vas upravo sada nalaze se u situacijama koje to dokazuju. Kad biste se samo mogli pouzdati u njega, kad bih vas mogao uvjeriti jutros da se Bogu može vjerovati u toj situaciji, i kad biste se uhvatili za to, otkrili biste da je život težak i da je Bog dobar.

O, kad bi nam Bog jutros dao oči da vidimo njegova milosrđa u našim životima, da ih vidimo još jasnije, da vidimo da su to stvarno milosrđa kad shvatimo cijenu koju je platio da bi nam ih mogao iskazivati. On je poslao svoga Sina Isusa Krista na svijet da bi umro kako bi moja krivica mogla biti uklonjena, kako bi se uklonio njegov gnjev s mene i kako bi se otvorio i oslobodio put za njegova milosrđa da slobodno teku, unatoč tome što je on pravedan. Iako sam grešnik, mogu primati milosrđe. To je veličanstvena stvar koju je Bog učinio u Isusu Kristu. A nama bi ta milosrđa bila još slađa kad bismo shvatili cijenu koju je za njih platio.

Izvor: https://www.desiringgod.org/interviews/life-is-hard-god-is-good

Podijelite ovu objavu:
Vezane vijesti