Katekizam Novoga grada

S kakvim bismo se stavom trebali moliti?

S ljubavlju, zahvalnošću i ustrajno; u poniznoj pokornosti Božjoj volji, svjesni da zbog Krista Bog uvijek čuje naše molitve.

Sveto pismo

Filipljanima 4,6

Ne budite zabrinuti ni za što, nego u svemu – molitvom i prošnjom, sa zahvaljivanjem – očitujte svoje molbe Bogu.

Komentar

John Bunyan

Prije nego što odeš na molitvu, postavi ova pitanja svojoj duši: S kojim ciljem, dušom moja, počivaš na ovome mjestu? Nisi li došla razgovarati s Gospodinom u molitvi? Je li on prisutan; hoće li te čuti? Je li milosrdan, hoće li ti pomoći? Je li tvoja preokupacija neznatna, zar se ne tiče dobrobiti tvoje duše? Kojim ćeš ga riječima potaknuti na suosjećanje? Kako bi tvoja priprema bila potpuna, razmisli o tome da si samo prah i prašina, a on je veliki Bog, Otac našega Gospodina Isusa Krista; da se zaodjenuo svjetlom; ti si podli grješnik, on je sveti Bog; ti si tek jadni, puzavi crv, on je svemoćni Stvoritelj. U svim svojim molitvama nemoj zaboraviti zahvaliti Gospodinu na njegovu milosrđu. U molitvi je bolje da ti srce bude bez riječi nego riječi bez srca. Molitva će čovjeka odgurnuti od grijeha ili će grijeh navesti čovjeka da prestane moliti.

Duhovno promišljanje

THABITI ANYABWILE

Licemjerna je molitva oksimoron – licemjerstvo i molitva jednostavno ne mogu ići zajedno. Sve što se ispravno može nazvati molitvom mora se odvojiti od licemjerstva. Gospodin nas to uči u Evanđeljima kada govori o onima koji se mole zbog publike, jer im je molitva predstava. Međutim, ako se već neko vrijeme molite, sigurno znate da nije potrebna publika da bi vaše molitve postale predstava. Ponekad sami sebe gledamo kako se molimo. Divimo se rječitosti našega zaziva. Sviđa nam se neka rečenica koju smo smislili. Stoga se naša molitva iz čina zajedništva s Bogom može pretvoriti u očitovanje ponosa.

Međutim, prava je molitva izraz ljubavi. Prava je molitva izraz ustrajnosti. To je izraz zahvalnosti.

Zašto ljubavi? Zato što u molitvi vodimo prisan razgovor s Bogom Ocem, Bogom Sinom i Bogom Svetim Duhom. Molimo se Ocu u ime Sina po Duhu. U činu molitve trebamo uživati u njima i upoznati ih i imati zajedništvo s njima. Kako molitva može biti zajedništvo ako nema ljubavi?

U molitvi također treba postojati i čvrstoća, upiranje, neprestano kucanje na vrata. Ova je ustrajnost nužna kako bismo pobijedili u borbi s tijelom. Naše tijelo vojuje protiv duha. Zaista, kad se molimo, misli nam često lutaju, zar ne? Kada se molimo, ponekad se osjećamo slabašni, malaksali, umorni, zar ne? Zaspao sam u molitvi kao što su nekoć Gospodinovi apostoli zaspali u Getsemanskom vrtu. Zato nam treba ustrajnost i treba nam neodustajanje od svega što je Božje, to nedopuštanje da nam stvari ovoga svijeta odvuku pažnju, to razapinjanje tijela kako bismo imali punije zajedništvo s Gospodinom.

Konačno, molitva treba biti izraz zahvalnosti. Brojimo Gospodinove blagoslove. Primjećujmo kako se skrbi za nas. Zapazimo božanske upadice kojima je ušao u naše živote, tako da bismo primili ne samo Krista nego i sve u Kristu, i to na iznenađujuće načine, točno na vrijeme ili poslije nego što smo se nadali ili očekivali. Božanske upadice, koje su blagoslovi i dobrota koju nam daje, trebaju u nama stvoriti zahvalnost. Naše molitve trebaju izražavati tu zahvalnost kako bismo bili svjesni Gospodinove dobrote i ljubavi.

Čak i kada ne vidimo Božju ruku, kako ide izreka, možemo se pouzdati u njegovo srce jer znamo da je dobar i zahvalni smo za njegovu dobrotu. To nas potiče dalje u molitvi i ustrajnosti i okreće nas u ljubavi prema Kristu našemu Spasitelju, Bogu našemu Ocu i Duhu našemu Tješitelju.

Molitva

Voljeni Oče, dolazimo ti u ime tvoga voljenog Sina. Daj nam ustrajnosti u molitvi, čak i kada odmah ne vidimo odgovore. Daj da vjerujemo da nam nećeš uskratiti dobra i da se pouzdajemo da nam nećeš ispuniti molitve u kojima tražimo nešto što bi nas moglo ozlijediti. Tvoji su putovi viši od naših putova i predajemo svoje molbe tvojoj suverenoj dobroti. Amen.

O Katekizmu Novoga grada

Katekizam Novoga grada je suvremeno sredstvo čiji je cilj pomoći i djeci i odraslima da nauče temeljne doktrine kršćanske vjere putem 52 pitanja i odgovora.